Jam Audio Wifi

Support

Bekijk hier de uitleg video: Speakers in groepen zetten

Groeperen is 2 of meer speakers met elkaar verbinden zodat deze dezelfde muziek afspelen.Gegroepeerde speakers delen hetzelfde “Now Playing” scherm, maar kunnen verschillend volume hebben.Om 2 of meerdere speakers te groeperen:(nb eerst even de naam van de speaker instellen bv huiskamer, slaapkamer etc)In het “Speaker Screen,” druk en houdt vast de speaker die je wilt groeperen.Sleep deze naar de andere speaker in de groep en laat deze los.Als je meerdere speakers wilt toevoegen, klik en sleep dan de speaker ook in de groep.Als de speakers zijn gegroepeerd kan je instellen, links, rechts of stereo; druk op de knop L/R achtereen volgens wordt de mode gekozen, deze wordt aangegeven door de speaker.Om de speaker uit de groep te halen gebruik de X knop.De naam van de groep kan je wijzigen onder de menu … knop.NB De bovenste speaker in de App is de Master Speaker

Bekijk de instructie video
Mono of stereo instellen

Ja, via de aux-in aan de achterkant van de luidspreker.

De luidsprekers zijn niet ontworpen om te koppelen met computers met DLNA.

Ja, via de aux-in aan de achterkant van de luidspreker.

NB dit hangt af van je audio UITgang van je tv

Nee, ze zijn niet ontworpen om op deze manier te worden gebruikt.

Als je problemen hebt om je luidsprekers aan te sluiten, probeer dan eerst de speaker te resetten.* Koppel de stroom adapter af* Wacht even een paar minuten* Sluit weer aan* WACHT tot het de rode led brandt* Druk op de WiFi-knop op de achterkant van de JAM WiFi Speaker* Zodra de luidspreker is verbonden, zal de melding volgen, “WiFi connected.”Als dit niet werkt, moet je de WPS-verbinding op je draadloze router resetten.* Druk op de WPS-knop van de draadloze router* Dan, binnen twee minuten, druk je op de WiFi-knop op de achterkant van de JAM WiFi Speaker.Is er geen WPS knop: Reset dan de router door de stroom even 3 minuten te onderbreken.Zodra de luidspreker is verbonden, zal de melding volgen, “WiFi connected.”

Zorg ervoor dat uw luidsprekers zijn ingeschakeld.Als er geen LED brandt(maakt niet uit welke kleur): Controleer de netspanning.Als de LED rood is: is de speaker losgekoppeld van uw WiFi-netwerk en dient te worden aangesloten; > stap 1Als de LED blauw is: de luidspreker is aangesloten op een WiFi-netwerk; > stap 2Stap 1:Zorg ervoor dat je mobiele apparaat is aangesloten op je thuisnetwerk.Probeer de speakers via het stap-voor-stap-proces in de app aan te sluiten.Als je speakers nog niet gevonden kunnen worden, ga dan door met de volgende stap.Stap 2:Als je onlangs je router hebt verplaatst of een nieuwe hebt geinstalleerd, probeer de speakers via het stap-voor-stap-proces in de app aan te sluiten.Als alles niet lukt;Reset de speaker en doorloop de installatie nogmaals.Druk met een paperclip de “reset”knop aan de achterkant van de speaker in, tot de melding “Resetting back to factory settings.” klinkt.WACHT nu tot de speaker weer opgestart is > de rode LED brandt constant.Sluit de speakers via het stap-voor-stap-proces in de app aan.

WiFi-netwerken in een werkomgeving kunnen complex en vol hindernissen zijn, fire wall etc.Deze kunnen problemen met het aansluiten en streaming veroorzaken.

 

Optie één:Druk op de WPS-knop op uw draadloze router.Druk binnen twee minuten, op de WiFi-knop op de achterkant van je WiFi-JAM Speaker.Zodra de luidspreker verbonden is, zal je “WiFi Connected” horen.Optie twee:Sluit je mobiele apparaat aan op de luidspreker via de aux-in aan de achterkant van de luidspreker. Nu ben je in staat om muziek te luisteren totdat je je wachtwoord kunt vinden of na technische hulp bij uw router leverancier.

NB Je router moet op het 2.4GHz wifi kanaal ingesteld zijn.Als je problemen hebt om je luidsprekers aan te sluiten, probeer dan eerst de speaker te resetten.* Koppel de stroom adapter af* Wacht even een paar minuten* Sluit weer aan* WACHT tot het de rode led brandt* Druk op de WiFi-knop op de achterkant van de JAM WiFi Speaker* Zodra de luidspreker is verbonden, zal de melding volgen, “WiFi connected.”Als dit niet werkt, moet je de WPS-verbinding op je draadloze router resetten.* Druk op de WPS-knop van de draadloze router* Dan, binnen twee minuten, druk je op de WiFi-knop op de achterkant van de JAM WiFi Speaker.Zodra de luidspreker is verbonden, zal de melding volgen, “WiFi connected.”

Indien het allemaal niet lukt: zie “Speakers resetten / opnieuw verbinden”

 

Vaak is het onderbreken of overslaan van de muziek niet een probleem met de speaker, app, of netwerk. Het zou van van de streaming-dienst zelf kunnen zijn.Controleer of de streaming-dienst waar u naar luistert niet het probleem is door te luisteren direct met je smart device (niet via de Jam speakers) of probeer een andere streaming dienst, zender of muziek via je eigen muziek bibliotheek.Als je zeker dat er een probleem is, kan je de onderstaande stappen volgen:Controleer de WiFi-signaal sterkte van de luidspreker, als het signaal zwak is, probeer deze dan te verplaatsen dichter bij de draadloze router om de signaalsterkte te verbeteren.Activiteiten welke hoge bandbreedte verbruiken, zoals video streaming, online gaming of downloaden / uploaden van het internet kan leiden naar een langzame audio streaming. Probeer nogmaals, na het stoppen van een aantal van de activiteiten om te zien of je het streamen van muziek verbetert.Contoleer of je Wifi signaal niet gestoord wordt door andere wifi routers die op het zelfde kanaal uitzenden. (de buren!) Controleer dit bv door een Wifianalyzer APP. Indien dit het geval is, zet dan je wifi router in het configuratiescherm van je router op een ander kanaal.

Zorg ervoor dat je luidsprekers zijn ingeschakeld.Als er geen LED brandt(maakt niet uit welke kleur): Controleer de netspanning/adapter.Als de LED rood is: is de speaker losgekoppeld van uw WiFi-netwerk en dient te worden verbonden; > stap 1 Als de LED blauw is: de luidspreker is verbonden met een WiFi-netwerk; > stap 2Stap 1:Zorg ervoor dat je mobiele apparaat is verbonden met je thuisnetwerk.Probeer de speakers via het stap-voor-stap-proces in de app aan te sluiten.Als je speakers nu niet gevonden kunnen worden, ga dan door met de volgende stap.Stap 2:Omdat je telefoon vaak kan schakelen/wisselen van netwerk is het simpel opnieuw starten van de Jam App meestal de oplossing.* Op een IOS toestel dubbel klik de Home button en swipe de APP omhoog.* Op een Android toestel, druk 2 maal op de terug knop en volg de instructies op het scherm.3. Weet je ZEKER dat je mobiele apparaat is verbonden met je THUIS netwerk?Ga naar de WiFi instellingen op je apparaat en controleer dit.Zelfs als je thuis bent kan je telefoon of tablet automatisch verbonden zijn met een ander netwerk dan je thuis netwerk. Controleer even of je bijvoorbeeld niet verbonden bent met guest of public network, zoals “BT Open” of “Cloud”.Nadat je dit gecontroleerd hebt en je bent verbonden met je thuis netwerk, open de JAM WiFi App.Indien de speaker(s) nog niet gevonden kunnen worden, ga dan verder naar de volgende stap.Als je onlangs je router hebt verplaatst of een nieuwe hebt geinstalleerd, probeer de speakers via het stap-voor-stap-proces in de app aan te sluiten.Als alles niet lukt;Reset de speaker en doorloop de installatie nogmaals.Druk met een paperclip de “reset”knop aan de achterkant van de speaker in, tot de melding “Resetting back to factory settings.” klinkt.WACHT nu tot de speaker weer opgestart is > de rode LED brandt constant.Sluit de speakers via het stap-voor-stap-proces in de app aan.Als alles NOG niet lukt;Probeer even of je wel het internet op kunt met een ander apparaat (tablet)Zo nee: Reset de wifi router, wacht tot deze weer is opgestart en start de Jam App opnieuw op.

Bekijk hier uitleg video: Wifi signaal sterkte controlerenControleer de sterkte van het wifi signaal van de speaker.Klik in het speaker scherm op de menu knop (…)Klik op “speakerinformatie”Controleer “Sterkte van wifisignaal”Als het signaal te zwak is (alleen 1 streepje) probeer dan de speaker dichter bij de router te zetten.Schakel anders de hulp in van een vakman/vrouw om het wifi signaal van de router te verbeteren.NB de te controleren speaker moet niet in een groep zijn geplaatst, haal de speaker eerst uit de groep met de knop (X) in het speakeroverzicht scherm.

Als je een rood icoontje ziet naast de speaker, betekent dit dat er een speaker firmware update beschikbaar is.Het is aan te bevelen altijd naar de laatste firmware te updaten. Volg de aanwijzingen in het scherm

Om te updaten, druk op het icoontjeSelecteer “firmware update” van het menu.Dan “download and install” om de update te starten.

WACHT GEDULDIG tot deze procedure klaar is.

De speaker geeft een bericht als het gelukt is.

Ja dat kan, maar alleen van de inhoud van de muziek bibliotheek uw apparaat.

Je kan geen muziek streamen van het internet, zoals Spotify.

WiFi-netwerken in een werkomgeving kunnen complex en vol hindernissen zijn, fire wall etc.Deze kunnen problemen met het aansluiten en streaming veroorzaken.De speaker is ontworpen voor gebruik thuis, en daarom raden we het gebruik van uw JAM WiFi speaker in het kantoor niet aan.

Als meerdere speakers zijn gegroepeerd in je huis,kies dan de speaker welke het meest centraal ligt, ten opzichte van andere speakers, als de Master speaker.De Master luidspreker is degene welke de muziek verdeeld op alle andere sprekers.Contoleer of je Wifi signaal niet gestoord wordt door andere wifi routers die op het zelfde kanaal uitzenden. (de buren!) Controleer dit bv door een Wifianalyzer APP. Indien dit het geval is, zet dan je wifi router in het configuratiescherm van je router op een ander kanaal.

De Master Speaker is de speaker waar de andere speakers heen zijn gesleept tijdens de installatie.(De rest van de speakers spelen dezelfde muziek af als de master speaker, nadat deze naar de master speaker gesleept werden)

Speaker(s) niet meer te zien in de app, kan geen verbinding meer maken.

Volg onderstaand;

Servicebulletin JAM Wifi speakers aanmelden-reset

Spotify Connect, iHeart Radio, TuneIn, Tidal, Napster, Deezer zijn in de JAM WiFi App aanwezig. De speaker is echter ook DLNA compliant, daarom kan elke app in een iOS apparaat streamen naar de speaker.

Ja, alle JAM Wifi Luidsprekers kunnen worden gestreamd via Airplay, Omdat onze speaker een DLNA-compatibel apparaat is. Daarom, wanneer de luidspreker is aangesloten op het draadloze netwerk, kunnen iOS-apparaten streamen met behulp van Airplay.

Voor HTC apparaten: Sluit je JAM WiFi Speaker op je thuisnetwerk via WiFi.Sluit je HTC toestel aan op je thuisnetwerk via WiFi.Open alle muziek-app op je telefoon. Veeg met drie vingers op het scherm. Uit de lijst met beschikbare apparaten, kies je de JAM Wifi Speaker om de muziek af te spelen.Eenmaal aangesloten op het apparaat, tik je op de knoppen op het scherm om het afspelen te besturen, het volume aan te passen, etc.Voor LG apparaten: Gebruik SmartShare.Voor de Samsung-apparaten: Niet beschikbaar.

1 Tik op de nummer informatie knop, of veeg uit de mini-speler om toegang te krijgen “Now Playing”.2 Tik op de AirPlay-knop, midden rechts.3 Tik op de JAM WiFi luidspreker waarna je wilt streamen.

Voor iOS-apparaten:Amazon muziek streamen naar je JAM WiFi speaker, je kan het iOS systeem AirPlay gebruiken.Voor Android-apparaten:HTC: Sluit je JAM Speaker op jr thuisnetwerk via WiFi. Sluit jr HTC toestel aan op jr thuisnetwerk via WiFi. Open de Amazon Music-app op je telefoon. Veeg met drie vingers op het scherm. Uit de lijst met beschikbare apparaten, kies je de JAM Wifi Speaker waar je de muziek op wilt af spelen. Eenmaal aangesloten op het apparaat, tikt je op de knoppen op het scherm om het afspelen te besturen, het volume aan te passen, etc.LG: Gebruik SmartShare.Samsung: Niet beschikbaar.

Voor iOS-apparaten:Als je YouTube-video geluid wilt streamen naar je luidspreker JAM WiFi, kunt je het iOS systeem AirPlay gebruiken.Voor Android-apparaten:HTC: Sluit je JAM Speaker op je thuisnetwerk via WiFi. Sluit je HTC toestel aan op je thuisnetwerk via WiFi. Open YouTube op je telefoon. Veeg met drie vingers op het scherm. Uit de lijst met beschikbare apparaten, kies je de JAM Wifi Speaker om de muziek af te spelen. Eenmaal aangesloten op het apparaat, tikt je op de knoppen op het scherm om het afspelen te besturen, het volume aan te passen, etc.LG: Gebruik SmartShare.Samsung: Niet beschikbaar.

Voor iOS-apparaten:In je iOS-app Pandora, dubbel klik de onderste “Now Playing” op de “Now Playing” pagina. Klik op de Airplay-knop en selecteer vervolgens de JAM WiFi Speaker waarna je wilt streamen.Voor Android-apparaten: JAM WiFi luidsprekers niet werken met de Android-versie van Pandora

Bekijk hier de video uitleg: Voorkeuze zenders opslaanIn het muziek afspeelscherm (►) Druk naast de zendernaam op het sterretje om een zender toe te voegen aan uw voorkeuzes.Volg de instructies om de voorkeuze toe te wijzen aan een positie (1, 2, 3 of 4).Zodra de voorkeuze is toegewezen, kunt u deze kiezen zonder de app. Druk op de knop op uw luidspreker om door uw voorkeuzes te scrollen (of op de 1,2,3,4 knoppen model afhankelijk)

Ja dat kan, maar alleen van de inhoud van de muziek bibliotheek uw apparaat.

Je kan geen muziek streamen van het internet, zoals Spotify.

Dat kan op de Jam Symphony.

Onder muziek je Amazone account instellen.

Dan kan je met de microfoon/intercom knop Alexa wakker maken

 

Dit gaat automatisch.

Als je een rood icoontje ziet naast de speaker, betekent dit dat er een speaker firmware update beschikbaar is.

Het is aan te bevelen altijd naar de laatste firmware te updaten.
Dit wordt geforceerd 🙂

 

Volg de aanwijzingen in het scherm

Om te updaten, druk op het icoontjeSelecteer “firmware update” van het menu.Dan “download and install” om de update te starten.

WACHT GEDULDIG tot deze procedure klaar is.

De speaker geeft een bericht als het gelukt is.

?>